dinsdag 9 februari 2016

thema: ziek zijn

Jules is ziek. We geven hem rode stippen.




De poppen in de poppenkamer zijn ziek. 
De dokters kijken wat er aan de hand is.






                                                                 Jules heeft pijn.
                                          Met de plasticine maken we de pijntjes van Jules.


                                                         Jules krijgt de windpokken.
                                                  Overal geven we Jules rode vlekjes.
                                                                       Versje:
                                                      Rode vlekjes op mijn been,
                                                     op mijn neus en op mijn teen,
                                                      op mijn buik en op mijn oor,
                                                      Heb je daar geen zalfje voor?


                                                                Jules heeft pijn.
                                      We verzorgen de wonde en plakken er een pleister op.


























                                                 
                                                   De dokters geven ons soms een spuitje.







                                                     
                                                           We schilderen de dokterstas.

















                                                                   We kleuren Nijntje.
                                                                 Nijntje ligt ziek in bed.